Koton’dan yurt dışı hamlesi
Koton ürünlerimizin satılması, dağıtılması ve pazarlanmasına yönelik altı ülkeyi kapsayan bir yurt dışı işbirliğine imza attı.
Şirketten Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre, MENA (Ortadoğu ve Afrika) Bölgesi’ndeki büyüme planı kapsamında bölgenin önemli tekstil perakendecilerinden Dubai merkezli Apparel Fashion FZE (Apparel Group) ile şirketimiz arasında GCC (Gulf Cooperation Council) ülkelerinde ortaklığa yönelik bir ön sözleşme (term-sheet) 25.07.2024 tarihinde imzalandı.
Söz konusu sözleşme, GCC ülkelerinde şirket ile Apparel Group arasındaki ortaklık neticesinde kurulacak olan bağlı ortaklıkları vasıtasıyla ürünlerin satılması, dağıtılması ve pazarlanmasına yönelik olup, GCC ülkeleri Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Bahreyn, Kuveyt, Umman ve Katar’ı içeren altı ülkeyi kapsıyor.
Franchise anlaşmaları yenileniyor
Söz konusu ön sözleşme öncesinde, Suudi Arabistan, Bahreyn ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde 19 franchise mağazayı işleten Al Yasra Group ile olan franchise anlaşması sonlandırılarak, söz konusu franchise mağazaların bu bölgelerde kurulu ve yeni kurulacak bağlı ortaklıklara devir süreci de başlatıldı.
Ön sözleşmenin devamında, Apparel Group ile bu yıl sonuna kadar imzalanması planlanan nihai anlaşmanın tamamlanması ile birlikte, bölgedeki mağaza operasyonları mevcut bağlı ortaklıkların yanı sıra yeni kurulacak bağlı ortaklıkları aracılığıyla işletilecek. Bu kapsamda mağaza operasyonları, şirketin marka, planlama ve stok yönetimi alanındaki tecrübesiyle Apparel Group’un bölgede sahip olduğu güçlü know-how, iş geliştirme, operasyon ve lojistik ağı kullanılarak Apparel Group ile birlikte yönetilecek.
Apparel Group ile yapılacak ortaklık kapsamında bölgedeki mevcut mağazaların verimliliğini ve satışlarını arttırmak hedefleniyor. Orta vadede ise Turquality teşvik desteğinden de yararlanılarak yeni mağaza açılışları yoluyla Koton’un bölgedeki varlığının ve marka bilinirliğinin güçlendirilmesi amaçlanıyor.
e-ticaret hacmi artırılacak
Ayrıca, Apparel Group ile yapılan bu anlaşma ile beraber, şirketin Kuveyt, Katar ve Umman pazarına mağazacılık kanalımızla ilk kez giriş yapılırken, bölgedeki mevcut e-ticaret kanalı hacmi de artırılması mümkün olacak.
Apparel Group ağırlıklı olarak Orta Doğu olmak üzere 14 ülkede, aralarında Levi’s, Adidas, Skechers, Tommy Hilfiger, Aeropostale ve Victoria’s Secret gibi markalar olmak üzere 85’ten fazla markanın bulunduğu 2,200’den fazla mağaza işletiyor.
Açıklamada, konu hakkındaki gelişmelerin kamuoyu ile paylaşılmaya devam edeceği belirtildi.